دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: وقتی علی کفاشیان به طور شفاف از نگرانی بن‌همام سخن می‌گفت در واقع نسبت به از دست‌رفتن سهمیه باشگاه‌های ایران هشدار می‌داد.

در جلسه رئیس فدراسیون فوتبال ایران با رئیس AFC محور اصلی مذاکرات طرفین تعداد باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان بود آنجایی که بن‌همام به علی کفاشیان گفت: «بابت وضعیت حضور باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان نگران هستم. شما هنوز نتوانسته‌اید حق پخش تلویزیونی را به دست آورید. این مهم‌ترین فاکتور حضور باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا است.»البته علی کفاشیان در این جلسه سعی داشت فضا را عادی جلوه دهد و از مذاکرات متعدد فدراسیون با مسئولان سازمان صدا و سیما سخن گفته بود و اینکه امیدواری زیادی به حل این مسئله وجود دارد. در این میان رئیس فدراسیون فوتبال که با یکی از مهمترین چالش‌های چند سال اخیر فوتبال ایران برخورد کرده است در جلسه روز گذشته هیأت رئیسه فدراسیون موضوع را با همکاران خود در میان گذاشت تا چاره‌جویی کنند.

تاکید علی آبادی بر پرداخت حق پخش تلویزیونی

در حالی که در جلسه هیأت‌رئیسه فدراسیون راهکارهای دریافت حق پخش تلویزیونی مورد بررسی قرار می‌گرفت، رئیس سازمان ورزش در حاشیه جلسه هیأت‌دولت به میان خبرنگاران آمد و از تحت فشار بودن فوتبال ایران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل سهم نداشتن باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی سخن گفت:«حق‌ پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال باید به باشگاه‌ها پرداخت شود.»

به گزارش ایسنا، محمد علی‌آبادی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود مهمترین چالش سازمان تربیت‌بدنی، صدا و سیماست که حق پخش مسابقات را خریداری نکرده است، گفت: «به هرحال یکی از مسائلی که فیفا مطرح می‌کند، حق پخش است و باید به باشگاه‌ها پرداخت شود.»وی افزود: «تاکنون با پیگیری‌هایی که سازمان و فدراسیون فوتبال انجام داده موفق به گرفتن 4 سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شده‌ایم اما از آن طرف (کنفدراسیون فوتبال آسیا) نیز تحت فشار هستیم که حق پخش را هم بگیریم و دنبال این قضیه هستیم.»علی‌آبادی گفت: «البته فدراسیون فوتبال این مسئله را دنبال می‌کند، در این زمینه با ضرغامی صحبت می‌کنم.» این در حالی است که عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ در گفت‌وگو با همشهری از به بن‌بست رسیدن جلسات فدراسیون با مسئولان صداوسیما خبر می‌دهد و می‌گوید: «دو جلسه داشتیم یکی با مدیر  شبکه 3 و دیگری با خود آقای ضرغامی.

راهکارهای دریافت حق پخش را مطرح کردیم اما دوستان دیگر پیگیر نشدند.» وی می‌گوید که تا این لحظه مسئله حق پخش تلویزیونی مورد قبول صدا و سیما قرار نگرفته است و هنوز نتیجه ای نگرفته ایم. سابقه مجادله بر سر حق پخش تلویزیونی به چند سال پیش برمی‌گردد آنجایی که این مسئله به صورت یک لایحه در مجلس شورای اسلامی
 به تصویب رسید و برای نهایی شدن به شورای نگهبان رفت. در آنجا رد شد و برای بررسی نهایی این لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد این نهاد موضوع را در جلسه‌ای مورد بررسی و کنکاش قرار دهد در اقدامی عجیب مدیران وقت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نامه‌ای این 2 باشگاه و دیگر باشگاه‌های لیگ برتری را بی‌نیاز از دریافت حق پخش تلویزیونی عنوان کردند. استدلال این دو مدیر فوتبال این بود که مشکلات مالی ندارند و به همین دلیل نیازی به دریافت حق پخش دیدارهای لیگ برتری نخواهند داشت. اما حالا در آستانه لیگ هشتم، AFC در وضع قوانین جدید از باشگاه‌های ایرانی خواسته است که برای ورود به فوتبال حرفه‌ای آسیا و لیگ قهرمانان، استانداردهای فوتبال حرفه‌ای را رعایت کنند که مهمترین آن دریافت حق پخش تلویزیونی از دیدارهای لیگ برتر به عنوان مهمترین منبع درآمد باشگاه‌ها در فوتبال حرفه‌ای به حساب می‌آید.

نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال با اشاره به یکی از راهکارهای توافق با صدا و سیما برای حل این چالش می‌گوید: «ما از مسئولان صدا و سیما خواستیم که اگر حق پخش تلویزیونی فوتبال را نمی‌دهند، امتیاز تبلیغات کنار زمین مسابقات را خریداری کنند اما رقم پیشنهادی صدا و سیما به مراتب کمتر از میزان مبلغی بود که ما برای واگذاری این امتیاز به مزایده می‌گذاریم. از آقای ضرغامی عاجزانه می‌خواهم که این مشکل را به نوعی برطرف کند.»

محمدی افزود: «بعضی‌ها به من خرده می‌گیرند که چرا در این رابطه ملتمسانه از مسئولان صدا و سیما خواهش می‌کنم. برای این از آقای ضرغامی عاجزانه درخواست می‌کنم که نمی‌خواهم با حذف و کنار گذاشتن تیم‌های ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، شادابی و نشاط در بین جوانان از بین برود.» اگر صدا و سیما موافق با حق پخش تلویزیونی دیدارهای لیگ برتر به باشگاه‌ها نباشد، چه خواهد شد،  عزیز محمدی می‌گوید: «مطمئن باشید 4 سهمیه که هیچ، حتی یک سهمیه هم برای ورود به لیگ قهرمانان نخواهیم گرفت.»

کد خبر 59249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز